Dupa o zi lunga si obositoare la facultate, ajung acasă si decid sa intru pe YouTube pentru o perioada scurta de relaxare. Întâmplator gasesc in News Feed coperta la o melodie care mi-a părut interesantă si mi-a captivat usor atenția. Apăs “play” si incep sa zâmbesc inca din primele secunde.

Piesa respectiva o voi afișa mai jos dupa ce voi explica putin de ce mai exact mi-a venit sa zâmbesc ascultând-o.

In urma cu trei ani, in liceu, participam ca si clasa la concursurile organizate de noi, elevii. Probele de obicei constau in:

  • Proba muzicală

Unde uneori cântarea trebuia compusă de noi, alte ori putea fi împrumutată. Instrumente muzicale fiind incluse.

  • Probă teatrală
  • Proba cunoștințelor generale
  • Proba secretă

La proba muzicală aveam mai mereu chitara, orga si bongos (instrument de percuție de origine africana). Un coleg deținea o foarfeca cu zimți care imita perfect sunetul de maracas sau shaker (zornăitoare care apar în mai multe genuri de muzică din Caraibe). Descoperirea mi-a aparținut, in orice melodie eu voi fi persoana care va incerca sa-i descopere un ritm, o bătaie, iar daca n-am instrumentul necesar langa mine, apelez la creativitate si imi inventez unul.

Cântarea compusă de noi mergea in armonie perfect cu acea foarfeca cu zimți. Desi insistentele colegilor au fost mari, am refuzat sa iau acea foarfeca si in fața la concurs de teama de ceea ce vor crede spectatorii noștri. Pentru a ma scuti de râsete, glume sau chiar jigniri, nu am luat-o. Acum privind la acest videoclip realizez ca asta ii face tot farmecul – neobișnuitul. Folosind obiecte casnice pentru a crea sunetul. Este diferit, neobișnuit si asta atrage.

Ceea ce ma aduce la concluzia acestui articol. Daca ai o idee originala, o invenție proprie, poate un articol care nu esti sigur daca sa-l publici sau nu, prea probabil intr-o buna zi cineva o va lua înaintea ta si va avea succes. Oamenii cărora le-a fost teama sa isi urmărească visele au ajuns sa lucreze pentru minoritatea care au avut curajul sa o facă. Aici ma refer la locul de muncă.  Însă parerea altora nu ar trebui sa conteze atunci cand tu faci ceea ce iti place. Cine stie, poate vei ajunge chiar sa ai succes.

Video-ul are deja 80,000 vizualizări in 14 zile de la data eliberării (1 Martie 2017). Parerea mea e ca merita si mai mult. Motiv pentru care i-l împărtășesc cu tine acum pentru a te încuraja si a te invata o mica lecție care si eu am invatat-o de curând la rândul meu.

Daca nu îndrăznești sa fi original, nu vei invata niciodata ca poti fi mai mult decat o copie. Iar uneori, ceva ,,ciudat” va fi promovat si apreciat. Stau si privesc moda din ziua de astazi si ma încrunt fiindu-mi imposibil sa inteleg cum un anumit produs poate avea atat de mult succes, si totusi are.

